فن

إعترافات رامي صبري عن “غدر الصحاب”

كتبت_ميار ترك

صرح الفنان رامي صبري بشأن أغنيته الأخيرة “الناس بتبان في الشدة ” عبر إحدي مواقع التواصل الأجتماعي الخاصة به ،بأن هذه الأغنية أقرب له من واقع قد عاشه الفترة الأخيرة ،كما علف قائلاً..:

 

” دي مش أغنية بس .. ده موقف حصل معايا والموقف ده خلاني شفت ناس مش كتير الحقيقة بطريقة مختلفة … خلاني شفت ان كل حد بتعرفه في الحياة هو اللي بيختار انه يعيش معاك أو علاقته بيك هتبقي قد ايه بتصرفاته معاك … يعني هو اللي بيخليك تطول علاقتك بيه أو تصغرها ….. وفي وقت لما يحصلك مشكلة في حياتك هو بيعتقد انك مش هتخرج من مشكلتك وخلاص كدة انت مش هترجع تاني ……… هنا بقي بتبان كل حاجة !

 

بيبان الصاحب اللي مش بيشوف انك هترجع تاني وبتبان الناس كلها علي حقيقتها وبتشوف كل الناس بجد ساعتها….. المشكلة اللي بتبقي فيها بتهون عشان بتحس ان ربنا وراك حاجة عمرك ما كنت هتشوفها الا لو كانت حصلتلك أزمة في حياتك بجميع أنواعها بقي…… عشان كدة لازم نقول الحمد لله علي اللي ربنا كتبهولنا…..ومنعترضتش علي اي حاجة بتحصلنا … وفالآخر بقول فالأغنية :

(أنا اللي حصلي علمني مابصش علي اللي راح مني وعزة نفسي قوتني مكسرتنيش… أنا ابقي علي اللي يستاهل مش اللي يبعني بالساهل بشوفهم عادي واتجاهل ميلزمونيش … وانا اللي بمسح من حياتي اللي ما بين البنيين وبشيل من ذكرياتي الناس الكدابيين……)”

 

ويذكر أن أغنية الناس بتبان في الشدة من ألحان رامي صبري ،كلمات تامر حسين ،توزيع تميم.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى