رواد السوشيال ميديا يهاجمون حسام بهجت: عايزين نعرف بتصرف منين

كتبت: سعاد محمد

شن رواد مواقع التواصل الاجتماعى و نشطاء السوشيال ميديا هجوما حادا على حسام بهجت واصفين إياه بالعميل بسبب ترويجه الشائعات وأفكار الإخوان الهدامة.

وقال أحد رواد السوشيال ميديا: “مستر حسام بهجت بيقول إنه بيشتغل في العلن.. يا بجاحتك يا أخي.. اللي عنده أفكارك الشاذة المريضة دي المفروض يتداری من الناس.. لكن على العموم انت ولا بتشتغل في العلن ولا حاجة ولو انت كده فعلا اطلع قولنا أنت بتصرف على نفسك منين انت وشوية الصيع اللي حواليك بتوع المبادرة اللى انت بتحاول توهم الناس إنها ليها أرضية في الشارع”.

وقال أحد رواد مواقع التواصل الاجتماعى: “يا حسام یا بهجت الناس خلاص لفظتك انت وشلتك بعد ما فضايح أفكارك بقت على كل لسان.. والله قرايبك صعبانين علينا وهما بيستعروا ومن أفعالك الدنيئة سمعنا إنك بتقول إنك بتستقوى بالدستور.. والله حاجة تضحك لكن هنقول إيه ما انت معندكش ريحة الدم.. والناس كلها عارفة انت بتحاول تستقوى بمين.. لكن لعلمك اللى انت بتستقوى بيهم دول على مر التاريخ والعصور بيرموا اللي زيك في الزبالة بعد ما يكونوا خدوا مصلحتهم منهم.. وما بيفضلشى ليك واللي زيك غير العار منك اللى بتجيبه لأهلك”.

وذكر أحد نشطاء السوشيال ميديا : “على العموم يا أستاذ حسام.. التاريخ ما بیذکرشي أمثالك غير في أسوأ مكان فيه.. لأن اللى بيبعوا أوطانهم لصالح أعدائهم ملهمشی ذكر غير ولعنات الناس بتصحبهم”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى